Українопедія
Advertisement
Українопедія

Українські Установчі Збори 1918 року - виборна законодавча установа, конституанта українського народу, завданням якої було встановити новий лад і затвердити конституцію української держави. Але українська нерішучість і зволікання призвели до того, що оптимальний час було втрачено. Вибори до установчих зборів відбувалися вже в умовах війни з більшовиками. Тільки в неокупованих районах України, у яких за списки українських партій подано понад 70% усіх голосів, було обрано 171 члена установчих зборів (з необхідних 301). У таких умовах Центральна Рада ухвалила рішення не відкладати важливіших справ (проголошення державної самостійности УНР тощо) аж до скликання Установчих Зборів й у IV Універсалі зазначала, що до їх скликання сама правитиме, одночасно наказуючи закінчити вибори до Українських Установчих Зборів. Однак, накази вже було виконувати нікому, а подальші політичні та військові дії (німецька окупація) не дозволили здійснити ці настанови. Українські Установчі Збори так і не були скликані.

Advertisement